MADI – više od kompanije, priča o zajedničkoj vrijednosti i vjeri u mlade

Da li ste znali da je MADI samo u prošloj godini proizveo čak 21 milion pilećih ćevapa? Ova brojka nije samo dokaz industrijske snage, već i simbol upornosti, zajedničkog rada i vrijednosti koje nose svi uposlenici.
MADI je lider prehrambene industrije u Bosni i Hercegovini, ali ono što ga izdvaja od drugih nije samo uspjeh na tržištu već činjenica da ulaže u mlade ljude, njihovu edukaciju i razvoj, jer, kako kažu iz kompanije, “prostor za napredak postoji za svakoga ko pokaže želju i volju da uči i radi”.
“Kompanija MADI je izrodila svoje kćerke firme, tako reći svoju djecu, stoga želim slikovito da napravim poređenje koliko je bitno raditi na podmlatku, na mladim generacijama i talentima. Mogu reći da više radim na razvoju kćerki firmi, na toj djeci, nego na samom Madiju, a to je na izvjestan način prirodno ako planiramo perspektivniju budućnost. Rad na djeci je uvijek važniji nego rad nego na samom sebi. Mi jako puno ulažemo u naše kćerke firme, trošimo vrijeme na njih i investiramo u njihov razvoj. Neke od njih danas su mnogo uspješne u svom poslovanju, a MADI možemo uporedili s jednim uspješnim biznismenom, koji je prije 36 godina bio dijete koje je tek počinjalo da uči puzati.”, kazao je Maid Jabandžić, direktor društva MADI d.o.o.
Direktor Maid Jabandžić ističe da je najveći izazov upravo kvalitetno obrazovanje. Mladi u obrazovnom sistemu previše vremena troše na teoriju, dok im nedostaje praktičnih znanja i vještina koje mogu primijeniti odmah na radnom mjestu. Upravo zato MADI kontinuirano ulaže u njihovu dodatnu obuku, usavršavanje i stvara okruženje u kojem se osjećaju prihvaćeno i podržano. On ističe i važnost stranih jezika i praktične obuke, naglašavajući da je obrazovanje danas nedovoljno usklađeno s potrebama tržišta rada. Upravo zato, MADI ulaže u dodatne edukacije, mentorstva i razvoj novih generacija, jer vjeruju da je ulaganje u mlade – ulaganje u budućnost firme.
“Kvalitetno obrazovanje je uvijek vezano sa kvalitetnim miksom teoretskog i praktičnog dijela. To je ono što nama ovdje fali i to treba više da se razvija. Vrlo je važno istaći i značaj stranih jezika. Prošlo je vrijeme kada je bilo potrebno znati jedan strani jezik, sada je potrebno da srednjočkolac, student zna dva jezika. Više jezika – više mogućnosti, jer su strani jezici obavezni za uspjeh.
Više praktične obuke je obavezno, a nje manjka. Nama dolaze studenti na praktične obuke, ali nemaju svi želju za istinskim učenjem. Kada se zadesi nekoliko studenta koji dođu u MADI i pokažu volju i interes za učenjem i usavršavanjem mi to prepoznamo i trudimo se da tu djecu zadržimo, jer nama je potrebne nova snaga i energija, a to je dobro i za poslodavca i za studente. Vjerujte da ko želi, ovdje ima prostora za rad, napredak i financijski uspjeh.”, ističe Jabandžić
U lokalnoj zajednici među srednjoškolcima MADI je poznata kompanija koja nudi prilike za ferijalni rad.
“MADI već niz godina zapošljava srednjoškolce u periodu školskih raspusta. To je odluka menadžmenta koja traje već godinama. Na ovaj način želimo da pomognemo srednjoškolcima da steknu osjećaj i refleks za posao i za rad. S druge strane siguran sam da je to korisno u financijskom smislu za srednjoškolce. Ono što je posebno za napomenuti jeste sticanje radne navike i sticanje osjećaja vrijednosti gdje kroz ovakve projekte srednjoškolci dolaze do prvog novca, dobijaju samopuzdanje i osjećaj samokorisnosti što je jako bitno za njihovu budućnost.
MADI ozbiljno gleda u buduće generacije.
Najviše pomažemo školama i mladima kako na lokalnom području tako i na području šire zajednice. Zbog napretka čitavog kraja, veoma nam je bitno da naši srednjoskolci budu što superiorniji i bolji.”, ističe Jabandžić.
MADI je dokaz da se istinski uspjeh ne gradi samo na proizvodnim rekordima i ekonomskim brojkama, već na ljudima, zajedničkoj vrijednosti i viziji da nova generacija dobije priliku pokazati šta zna i može. Kroz više od tri decenije MADI je prošao put od “djeteta u povojima” do “obrazovanog i uspješnog čovijeka”, kako direktor voli slikovito opisati.
Od svojih početaka 1989. godine, kada je bio tek mala domaća firma, MADI je izrastao u najvećeg proizvođača i distributera piletine na Zapadnom Balkanu i grupaciju koja danas okuplja šest povezanih kompanija, koje čine zaokružen proces proizvodnje “od farme do stola” ili “all in house”, ističući značajno kompaniju Euro Meat – velikog proizvođača crvenog mesa, te Agromix – fabrika stočne hrane i Agrofarms – proizvodnja žitarica i tov junadi. Jedna od kćerki firmi posluje čak i u Austriji, što svjedoči o širini i ambiciji koju je MADI izgradio.
Ono što MADI čini posebnim nije samo njegov historijat ispisan rastom i širenjem, već i vrijednosti koje njeguje zajedništvo, ulaganje u ljude i neprestano podsticanje novih generacija da rastu zajedno s firmom. Direktor Maid Jabandžić posebno naglašava važnost obrazovanja i praktičnih znanja, ističući da je mladima potrebno više prilika, mentorstva i podrške kako bi sutra bili nosioci razvoja: “Ko želi raditi i napredovati, u MADI-ju uvijek ima prostora za to.”
Uz titule najuspješnije domaće kompanije, MADI iz godine u godinu obara rekorde u proizvodnji i distribuciji. MADI je postao sinonim za kvalitet, povjerenje i inovacije, a ujedno i primjer kako domaće firme mogu dominirati tržištem regije.
No, ono što MADI izdvaja od drugih jeste filozofija sistema zajedničke vrijednosti. Direktor Maid Jabandžić naglašava da svaki novi uposlenik mora osjetiti podršku i pripadnost: “Nikad uposlenike ne ostavljam same, već se trudimo da imaju nekoga s kim mogu razgovarati dok ne steknu znanje i reflekse. Želimo da osjete da su prihvaćeni i da zajedno gradimo firmu.”
Posebnu šansu MADI daje mladima. MADI učestvuje u projektima poput Socijalnog dana, gdje srednjoškolci dobijaju priliku zamijeniti školske klupe radnim mjestima. Ali Jabandžić ide i korak dalje – otvoreno govori o slabostima obrazovnog sistema:
“Mladi dosta vremena troše na učenje teorije umjesto na praktične vještine. Srednja škola je jedan stepen, a nakon toga idu dalje gdje treba dosta više praktične obuke kako bi bili što spremniji za fakultet, a potom i zaposlenje. U Madiju ima prostora za rad i za nove uposlenike, samo je stvar njihove želje.”
Na kraju, Jabandžić zaključuje da MADI nije samo firma: “Često se kaže da kompanije liče na porodicu. Mi u MADI-ju ne želimo da budemo samo poput porodice – mi želimo da živimo tu vrijednost. Svaki uposlenik treba da osjeti sigurnost, motivaciju i pripadnost. Samo tako možemo zajedno rasti i praviti nove rekorde.”