Asocijacija srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini (ASuBiH) po sedmi put je implementirala projekat “Socijalni dan”.
Socijalni dan je dan kada srednjoškolci dobiju priliku da odlaskom na radno mjesto steknu osjećaj za radnu atmosferu i upoznaju se sa osnovnim radnim procesima. Pruža im se prilika da teorijsko znanje primjene u praksi, ali i mogućnost da odlaskom na radno mjesto donesu odluku o njihovom budućem zanimanju.
Ove godine Socijalni dan se održao 20. oktobra gdje je 638 poslodavaca širom Bosne i Hercegovine ugostilo 1262 srednjoškolaca/ki koji su taj dan učili o osnovnim radnim procesima.
Želimo iskreno zahvaliti svim poslodavcima i srednjoškolcima/kama koji su na različite načine doprinijeli uspješnoj realizaciji ovogodišnjeg Socijalnog dana. Veliko nam je zadovoljstvo što smo imali priliku shvatiti i iskusiti podršku koju kompanije/organizacije/ustanove u Bosni i Hercegovini pružaju društveno korisnim inicijativama, te kako istinska želja postoji da se pruži podrška našim srednjoškolcima/kama.
Također, ne možemo dovoljno istaknuti zahvalnost prema svim srednjim školama širom Bosne i Hercegovine koje su velikodušno potakle svoje učenike da se pridruže Socijalnom danu. Njihova podrška je bila ključna u stvaranju zajednice aktivnih srednjoškolaca/ki koji zajednički promoviraju vrijednosti Socijalnog dana i solidarnosti.
Hvala svima koji su sudjelovali i omogućili ovu inspirirajuću inicijativu!
A sada izdvojite par minuta i pročitajte šta je to naša srednjoškolka, koja je koordinisala projektom u svojoj lokalnoj zajednici, imala da kaže:
“Socijalni dan 2023. je bio moj prvi praktični susret sa ovim projektom. Na treningu za Socijalni dan sam zapravo prvi put čula za stvarne izazove koji on nosi. Fakture, ugovori, prijavnice su mi do tada bile nepoznate stvari. Iznenađujuće, ništa od toga nije predstavljalo pravi izazov. Zahvaljujući lobiranju shvatila sam da je pravi izazov prvobitno međuljudska interakcija, pokušaj sklapanja suradnje sa nekim ko vas ne gleda kao nekoga od koga može imati koristi, predomišljanje poslodavaca te naravno i moja nespremnost na takve interakcije. Naravno, navedenih primjera je bilo znatno manje nego onih pozitivnih. Većina poslodavaca je raširenih ruku prihvatila ideju znajući da daju mali doprinos koji organizaciji mnogo znači. Iako neočekivano, naše škole su nam također izašle u susret sa radnim mjestima. Smatram da je od izuzetne važnosti AsuBiH približiti školama i ukazati im na važnosti neformalnog obrazovanja za koje je ovaj projekat bio odličan početak. Velikom broju učenika iz mog lokalnog tima je ovo bilo prvo pravo radno iskustvo, pa tako i meni. Radila sam u kafiću u kojem svakako provodim svoje slobodno vrijeme. Imati iskustvo nekoga ko se po prvi put tu zadržao sa druge strane šanka je stvarno bila pozitivna promjena. Kao i ostali članovi mog lokalnog tima, vjerujem da sam mnogo naučila iz ovog iskustva. Teoretski sam znala dosta o Socijalnom danu, ali iskusiti planiranje, lobiranje pa i samo radno iskustvo je sigurno nešto što želim da što više srednjoškolaca osjeti na vlastitoj koži. Socijalni dan u meni gaji isključivo lijepo sjećanje i primjenjivo znanje. Nadam da će što više srednjoškolaca imati priliku iskusiti čari ove lijepe priče.” – Nejra Šiljak, srednjoškolka iz Travnika