Teorija nas uči kako, ali DOBRA praksa nas uči zašto

Nastavili smo sa našim aktivnostima i održali sastanak između predstavnika škola i privrednog sektora u Gradačcu, s ciljem otvaranja dijaloga o praktičnoj nastavi i njenoj ulozi u pripremi srednjoškolaca za tržište rada. Razgovaralo se o izazovima s kojima se suočavaju i učenici i poslodavci, ali i o potencijalnim rješenjima za unapređenje i postizanja #DOBRE prakse.
Također, poslodavci su naglasili i izazove administrativne prirode koji otežavaju formalizovanje saradnje sa školama.
“Firme su spremne primiti učenike na praksu, ali izbjegavaju potpisivanje ugovora,” dodao je profesor.
Ovakva situacija dovodi do neizvjesnosti u organizaciji prakse i ostavlja učenike bez formalnog priznanja stečenih vještina.
Jedan od ključnih izazova u realizaciji praktične nastave u školama jeste nedostatak resursa, opreme i institucionalne podrške. Iako postoji volja da se ovaj segment obrazovanja unaprijedi, školski kapaciteti često nisu dovoljni za kvalitetnu provedbu. Osim toga, učenici se nerijetko susreću s problemom obavljanja zadataka koji nisu u skladu s njihovom strukom, što dodatno umanjuje efikasnost praktične obuke.
Zaključili smo da je put do #DOBRE_PRAKSE u jačanju saradnje između škola i poslodavaca. Uspostavljanje boljih veza između obrazovnog sektora i tržišta rada doprinijelo bi kreiranju kvalitetnijih programa obuke prilagođenih potrebama industrije a srednjoškolci ne bi imali strah i sumnju u svoje znanje i vještine.
Također, institucije bi trebale prepoznati važnost regulisanja statusa učenika na praksi. Jasnije definisane obaveze i prava svih aktera omogućile bi veću formalnu podršku poslodavaca, čime bi se osigurali bolji uslovi za sticanje znanja i vještina kroz praktični rad.
Vrijeme je da se praktična nastava prilagodi našim potrebama, jer obrazovanje nije samo teorija!
Projekat “Mi želimo dobru praksu, a vi?” implementira Asocijacija srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini uz podršku Instituta za razvoj mladih KULT. #InstitutKULT #KULTCHANGE